Author(s): | |
Title: | |
Abstract: | Die Eisenbahnhochbrücke Rendsburg über den Nord-Ostsee-Kanal ist ein über 100 Jahre altes technisches Denkmal und trotzdem - als Nadelöhr für den Skandinavienverkehr - noch unter vollem Eisenbahnbetrieb. Die Brücke, eine genietete Stahlkonstruktion, wird derzeit umfangreich ertüchtigt. Zu den Maßnahmen gehört neben der Erneuerung des Korrosionsschutzes und der Instandsetzung von Schäden eine Verstärkung für heutige Eisenbahnverkehrslasten. So kann die Brücke langfristig erhalten werden - ein wichtiger Beitrag zur Baukultur. The strengthening of the Rendsburg High Bridge across the Kiel Canal. The Rendsburg High Bridge - a railway viaduct across the Kiel Canal - is a more than 100 year old technical monument. Nethertheless it is used under full traffic load - as a bottleneck for the traffic to Scandinavia. The bridge, a riveted steel construction, is currently extensively refitted. The maintenance procedures comprise a strengthening for today’s railway traffic loads beside the renewal of the corrosion protection and the repair of defects. Thus, the bridge can be preserved for a long time - also an important contribution to the building culture. |
Source: | Stahlbau 84 (2015), No. 3 |
Page/s: | 171-181 |
Language of Publication: | German |
I would like to buy the article
You can download this article for 25 € as a PDF file (2.07 MB). The PDF file can be read, printed and saved. Duplication and forwarding to third parties is not allowed. |
I am an online subscriberAs an online subscriber of the journal "Stahlbau" you can access this article via Wiley Online Library. |
I would like to order "Stahlbau"This article has been published in the journal "Stahlbau". If you would like to learn more about the journal, you can order a free sample copy or find out more information on our website. |